Növények az otthonodban

Ötletek, inspirációk, hogy hogyan vidd be a természet egy darabkáját az otthonodba

Avokádó fa nevelése magról - 1. rész

2017. március 25. 16:33 - Katona Nemes Nikolett

Már régóta nézegettem, hogy avokádó magból milyen szép avokádó fát lehet nevelni, és most eljött az ideje, hogy ki is próbáljam!


img_4064.JPGAz avokádó őshazája Mexikó és Közép-Amerika, így azzal azért tisztában vagyok, hogy termést nem várhatok tőle, de a levelei szép nagyok, dekoratív szobanövény lehet belőle. 

Egy elég érett avokádót választottam a zöldségesnél, itthon könnyedén kiszedtem a közepéből a magot, és megtisztítottam azt.

avocado.jpg

 

 

 

 

 

 

Ezután előkészítettem fogpiszkálókat és egy kisebb csészét. Három ponton beleszúrtam a fogpiszkálókat, így ezek fent tartják a magot a víz felszínénél. Nem volt nehéz beleszúrni, nem túl kemény a héja. Úgy kell fordítani a magot, hogy a csúcsosabb vége legyen felfelé. Meleg helyre érdemes helyezni, kedveli a sok fényt, de a tűző nap nem tesz jót neki. 

fullsizerender_13.jpg

fullsizerender_15.jpg






 

 

 

Innentől már csak annyi a dolgunk, hogy néha cseréljük a vizét, és legyünk türelmesek. Akár hat-nyolc hét is eltelhet, mire gyökeret ereszt, majd utána megreped a mag, hogy ki tudjon bújni a hajtás. 

efda8c1637077379b85eb319e6e7e5e8.jpg

 

Miközben keresgéltem az interneten, találtam egy kifejezetten avokádó csíráztatására kifejlesztett eszközt. Úszik a víz felszíné, így a fogpiszkálókra nincs szükség. Bár szerintem ez egy alapvetően felesleges eszköz, van élet nélküle is, csak mint érdekességet szerettem volna megmutatni.

Több helyen olvastam azt, hogy ha egyszerűen földbe dugjuk a magot, akkor is ki fog hajtani. Nem szabad teljesen betakarni,a mag felső részét szabadon kell hagyni. Sok vizet igényel, nedvesen kell tartani a földjét, amíg csírázik. Vízben tartva talán jobban nyomon lehet követni a változásokat a magon. 

 

Amint történik valami a magommal, be fogok számolni róla, ne maradj le!

 

Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogomat rendszeresen, megtalálsz a Pinteresten és a Facebookon is! 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://novenyekazotthonodban.blog.hu/api/trackback/id/tr3812369759

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása