Növények az otthonodban

Ötletek, inspirációk, hogy hogyan vidd be a természet egy darabkáját az otthonodba

Várom a szerencsém a pénzlevelű pileámtól!

2020. október 14. 13:11 - Katona Nemes Nikolett

Régóta szemezek ezzel a növénnyel. Rengeteg fotón találkoztam már vele, egy-egy letisztult enteriőrben. Nem kerestem kifejezetten soha, hogy hol lehet kapni, gondoltam, amikor majd egyszer belefutok valamelyik kertészetben, akkor haza hozok egyet. Ez eltartott egy darabig, mert nem olyan gyakran előforduló növény... Éppen ezért különleges! Ő az:

 

f5dcc99b5819896ed6f55dcf5ba19c1e.jpg

1bda072a241c1604a1c7add832299c31.jpg

Most néztem részletesebben utána, hogy miféle fajta növény is ez. Azt eddig is tudtam, hogy csak Kínában őshonos, de azt nem, hogy a természetes élőhelyén nagyon ritka, szobanövényként viszont nagyon elterjedt, Kínában is. Szerencsehozó növénynek tartják pénz formájú leveli miatt. A leveleiformája miatt sokszor skandináv hangulatú lakásokban  bukkan fel.  Európában szobanövényként való elterjedéséért egy norvég misszionárius tett azzal, hogy az 1940-es években Kínából hazavitt egy dugványt Skandináviába, később a hajtásait szívesen osztogatta  Az első botanikai leírás is csak 1984-ben jelent meg róla Európában, a Kew Magazinban.

Pár héttel ezelőtt a Praktikerbe kellett beugranom. Én (sajnos) nem tudok úgy elmenni a növények mellett, hogy ne vessek rájuk fél pillantást sem, és ebből gyakran vásárlás lesz... Megakadt a szemem a Pénzlevelű pileákon. Hat-hét cserép sorakozott egymás mellett, szép állapotúak voltak. Ráadsául 10% kedvezmény volt minden növényre, ami nyilván nem egy összeg, de én égi jelnek tekintettem, hogy nem távozhatok üres kézzel!

Az új szerzeményem:

img_2437.jpg

Itthon átültettem, szegény jól kinőtte a korábbi cserepét. 

Nagyon cuki kis sarjai vannak a tövénél.

img_2438.jpg

 

Kíváncsian várom, hogy szeretni fogja-e az új helyét!

Szereti a sok fényt, de a tűző napot nem igazán. Az ideális öntözés számára, ha gyakran, kevés vizet kap. A túl- és alulöntözést nem szereti. 

Nektek van ilyen növényetek már? Kényes vagy strapabíró?

Írjatok Facebookon, kíváncsi vagyok rá! 

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://novenyekazotthonodban.blog.hu/api/trackback/id/tr5015688424

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kerma · www.kerma.hu 2023.11.15. 22:14:16

Ha szeretne egy növényekről, lakberendezésről szóló cikket ingyenesen megjelentetni az oldalunkon, akkor várjuk jelentkezését. Ez az oldalunk: kerma.hu/blog-2 Falpanelekkel foglalkozunk. Üdv, Kerma Design
süti beállítások módosítása